Spędzała popołudnia grając w Skat, grę karcianą, z matką i jej przyjaciółmi, którzy uczyli ją takich aforyzmów, jak „jeśli ktoś pokaże ci, kim jest, powinieneś mu uwierzyć” lub „nie ma niczego, czego nie mógłby naprawić twardy napój. ”

„Miałam 12 lat” – powiedziała pani Pelletier. „Byli zaprawieni i mądrzy i przeszli przez piekło. Liczyli dla mnie, że wyjdę i nigdy nie wrócę. Co zrobiła. (Chociaż „w naprawdę złe dni wchodzę do śpiwora na podczerwień i piję martini” – powiedziała. „Gęś szara, bardzo wytrawna z dodatkiem cytryny”).

Po ukończeniu Husson University w Bangor, Maine, pani Pelletier pracowała jako przedstawiciel handlowy w GD Searle, firmie farmaceutycznej, która jako pierwsza opracowała pigułkę antykoncepcyjną, obecnie należącą do firmy Pfizer. Została szefową globalnego nowego biznesu w dziale zdrowia kobiet. „Praca w farmacji nauczyła mnie, jak rozmawiać z wpływem, jak się zachowywać, jak prezentować, jak używać pewnych dźwigni, jak czytać pokój” – powiedziała.

W 2009 roku założyła organizację non-profit o nazwie Woman Care Global, która koncentruje się na zdrowiu reprodukcyjnym na całym świecie. Podczas swojego pobytu tam, w 2013 roku, pani Pelletier natknęła się na produkt o nazwie Amphora, opracowany przez zespół naukowców z Rush University w Chicago i należący do firmy EvoMed, która była w tarapatach. „Nie mieli odpowiedniej strategii, nie mieli finansowania, przywództwa” – powiedziała.

Ostatecznie inwestorzy w EvoMed rozdzielili dział zdrowia kobiet, stworzyli nową firmę o nazwie Evofem i powierzyli kierowanie panią Pelletier. Amphora została później przemianowana na Phexxi (pierwsze dwie litery oznaczają pH, a podwójne X to chromosom płci). W 2015 roku została dyrektorem generalnym firmy. Od tego czasu poprowadziła Evofem w zebraniu 491 milionów dolarów od inwestorów i zatrudniła 128 pracowników.