Dwie wczesne serie fotografii dokumentują młodego Bookera przemierzającego miejskie pustkowia, zbierającego przedmioty. „The Graveyard Series” jest przedrukowywana jako sekcja tapet w programie w Miami. „Foundling Warrior Quest” pojawia się w formie fotograwiur, które później wykonała z tych obrazów w 2010 roku.

Kurator Seidel powiedział, że element performansu, który sięga od zgromadzenia materiałów Bookera do pracowni, przekazuje orientację etyczną, a nawet duchową. „To nie tylko ona robi coś z gumowymi oponami” – powiedziała. „To znacznie szersza medytacja na temat interakcji z otoczeniem”.

Booker przeniosła się do Nowego Jorku pod koniec lat siedemdziesiątych XX wieku – niedaleko jej rodzinnego New Jersey, ale w tamtych czasach bardzo daleko od siebie. Urodziła się w Newark w 1953 roku, dorastała tam oraz w East Orange, w czym wzruszyła ramionami w naszym wywiadzie, jako „zwykła dysfunkcyjna rodzina”. Dorastając w czasach zawirowań społecznych – w tym zamieszek w Newark i represji w 1967 roku – oraz polityki wyzwolenia Czarnych, studiowała socjologię na Uniwersytecie Rutgers, a następnie uczyła w alternatywnej szkole dla czarnych w Nowym Brunszwiku, przyjeżdżając do miasta, aby studiować taniec afrykański .

Kiedy osiedliła się w pobliżu Tompkins Square Park, okolica kwitła w stylu bohemy. „To była kombinacja wszystkich” – powiedziała. „Nawet ludzie, którzy niekoniecznie byli artystami, wszyscy byli po prostu niezwykle kreatywni, czy to pod względem wyglądu fizycznego, czy tego, co robili”.