W odpowiedzi na skargi, że „Spotlight on Plays”, seria lektur Zoom, obejmująca prace tylko mężczyzn, jej główny producent ogłosił we wtorek cztery kolejne planowane programy, wszystkie napisane przez kobiety.

To „The Ohio State Murders” autorstwa Adrienne Kennedy; „The Thanksgiving Play” Larissy FastHorse, niedawno nazwanej stypendystką MacArthur; „Droga Elżbieto” Sarah Ruhl; oraz „Angry, Raucous and Shamelessly Gorgeous” autorstwa Pearl Cleage.

Jeffrey Richards, doświadczony producent Broadwayu, przedstawił serię odczytów wkrótce po zamknięciu Broadwayu przez pandemię. W zeszłym tygodniu ogłosił siedem koncertów tej jesieni, w których wystąpią tak znani członkowie obsady, jak Morgan Freeman, Patti LuPone, Laura Linney, Phylicia Rashad i Laurie Metcalf w dziełach Davida Mameta, Roberta O’Hary, Kennetha Lonergana i innych.

Seria jednonocne imprezy na rzecz Funduszu Aktorów, zaczyna się w środę wieczorem politycznym dramatem Gore’a Vidala „The Best Man”.

Wkrótce po ogłoszeniu, kobiety ze świata teatru zaczęły korzystać z mediów społecznościowych, aby zwrócić uwagę, że wszyscy pisarze to mężczyźni, niektórzy zauważyli również, że tylko jeden z nich, O’Hara, był czarny.

Kwestie parytetu zajmują czołowe miejsce w świecie teatru od lata, mimo że powstaje bardzo niewiele dzieł, w większości przeznaczonych na krótkie serie cyfrowe. Grupy rzecznicze, takie jak Black Theatre United i Widzimy cię, White American Theatre żądali zmian, obiecując pociągnięcie teatrów do odpowiedzialności za to, co prezentują i kogo zatrudniają.

Jessica Johnson, publicystka serii „Spotlight on Plays”, powiedziała w oświadczeniu, że cztery wiosenne czytania, które nie mają jeszcze obsady ani dat koncertów, były już w trakcie opracowywania.

„Te sztuki były w przygotowaniu i zostały już wcześniej ustalone” – powiedziała. Dodała, że ​​wiosną pojawi się kilka dodatkowych tytułów.