Zawód amerykańskiego ekonomisty zaczął borykać się z problemami różnorodności w swojej dziedzinie. W czerwcu, kiedy protesty Black Lives Matter przetoczyły się przez Stany Zjednoczone, a potem przez cały świat, Amerykańskie Stowarzyszenie Ekonomiczne – głos establishmentu ekonomistów – przyznało, że „nasz klimat zawodowy jest wrogi dla czarnych ekonomistów”.

Więcej inicjatyw na rzecz różnorodności i integracji, dróg badawczych i głośnych promocji pojawiło się od czasu badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie w 2019 r., Które wykazało, że doświadczenia związane z molestowaniem seksualnym i napaściami nie były „rzadkie” w przypadku kobiet, a ekonomiści azjatyccy, czarnoskórzy i latynoscy stwierdzili, że „znacznie gorzej doświadczenia ”dyskryminacji niż ich biali koledzy.

Kariera dr Banksa również nosi te blizny. Jej badanie doktora Alexandra jest wynikiem zboczonej z kursu kariery. Pierwotnie planowała zostać ekonomistą ds. Rozwoju, dziedziną zajmującą się rozwojem gospodarek o niskich dochodach. Jednak w latach 90. podczas stażu w amerykańskiej agencji rządowej zajmującej się rozwojem, była molestowana seksualnie przez ekonomistę.

„W wyniku tego doświadczenia zdecydowałam, że nie będę zajmować się ekonomią rozwoju” – powiedziała. Zaledwie nieco ponad dwa lata temu dr Banks, ośmielony ruchem #MeToo, złożył skargę do tego miejsca pracy.

„Kiedy przyszedł czas na napisanie dysertacji, naprawdę chciałam skupić się na czymś znaczącym dla mnie” – powiedziała. „Coś, co uhonorowało długą historię czarnoskórych kobiet zaangażowanych w pracę na rzecz społeczności afroamerykańskiej”.

Dziedzictwo tego przełącznika jest widoczne w jej najnowszym artykule. Jej celem jest rozwinięcie teorii „wyniesienia społeczności” jako miejsca produkcji, które zasługuje na taką samą analizę, jak inne prace. I podkreślić długotrwały wpływ tych kobiet.

Cofa się aż do 1908 roku, kiedy założono Atlanta Neighborhood Union, kierowaną przez czarne kobiety w celu zbadania potrzeb swojej społeczności i zapewnienia podstawowych usług społecznych i zdrowotnych, których miasto nie zapewniło. Zainspirowało to Radę Polityczną Kobiet w Montgomery w stanie Ala., Która pracowała nad zwiększeniem liczby wyborców, a później zaangażowała się w protesty polityczne, w tym bojkot autobusowy w Montgomery. Przypomina to niektóre prace wykonane dzisiaj przez czarne kobiety, na przykład te w Gruzji, w celu zarejestrowania wyborców w służbie poprawie ich społeczności i zmniejszaniu nierówności, co ma niezwykłe konsekwencje.

W 1985 roku grupa czarnoskórych kobiet w Los Angeles zebrała się, aby powstrzymać budowę spalarni toksycznych odpadów w ich sąsiedztwie, werbując profesorów i urzędników służby zdrowia do swojej sprawy. Dwa lata później miasto porzuciło swoje plany. Grupa, Zaniepokojeni obywatele południowo-środkowego Los Angeles, nadal istnieje jako organizacja non-profit, zajmująca się budową tanich mieszkań, prowadzeniem programów młodzieżowych i sprzątaniem ulic.